About

Pages

Dec 2, 2009

Aku Dan Muzik (Part 3)

(sambungan episod lepas..cewah)

Masuk tahun 2003. aku SPM. dalam tempoh aku form 4 sampai form 5 mmg mcm2 jadi la kt aku. name band aku pon bertukar, dari muchflowers ke woodchuck..name2 ni semua peche yg bg. dia yg bg name, dia jugak la yg tukar name. aku slalu panggil dia "bdk xde istiqomah" haha. sorry peche! mase 2003 tu, kitorang wat live record dkt studio jamming je. rec 6 lgu. mse tu line up nye, aku vox/guitar, peche vox/guitar, firuz bass dan nine drums. mase tu lgu mmg sound punk rock kuat la. tp ade selit emo mcm get up kids sikit. mmg susah nk jual time tu..bkn ade myspace nk promote lgu. bg cd kt member2 je la. kalo dgr blk mmg lawak la. buruk gile!

then, lepas abis SPM 2003 dlm bulan 11 camtu, kitorang dpt main kt KL. mase tu paul place lame (damansara). ni semua atas jasa baik Shark (skrg manager Cassandra). kenal Shark sbb firuz(bassist) satu MRSM dgn dia. so mmg baik la. sblom kitorang main gig tu, kitorang sempat rec live demo, 7 lagu bawah name Magic January Fire Six dan bertajuk The Theory And Prophecy of Confession. tp flyers atas name the vendore mase tu. macam biase lah, peche berjaya tukar nama band lg. haha. demo ni plak konsep da mcm all american rejects. tp masih ade unsur pop punk and emo yg agak kuat. mase ni influence AAR, keepsake, the get up kids, reggie and the full efects, weezer dan the cure. Gig tu mmg best..walaupon kitorang main last skali. haha. band2 yg aku ingat mase tu, Battlegrounds, The Eighty Four, Cassandra, Love Me butch, One Buck Short, Flossy..lain2 x bape ingat. mesti ade yg bace blog aku ni x percaya. terpulang la.
kalo ade flyers tu aku bleh tunjuk la..cewah..haha! name gig tu Clif In Clounds x silap aku.

Lame lpas tu..kitorang da byk explore cabang2 emo dgn punk, terpengaruh la plak dengan post-hardcore. mule aku dgr the used. lepas tu finch..then funeral for a friend, MCR, FATA, A7x..mcm2 la..mase tu matt yg dulunye pernah main bass sekejap utk kitorang, dipanggil jd vox utama. aku jd back up vox je. jamming pon byk lgu finch, taking back sunday, the used, thrice and brand new. name band plak di pendekkan jd Magic january je. pjg sgt sblum ni. kitorang selalu jamm dgn bdk2 Lunarsmith time ni..(Lunarsmith ni band Pijie and Dinie Bittersweet sblum diorg femes). then kitorang berterima kasih gak dekat JimRawk(bugstar) yg support kitorang time ni. mmg best la zaman2 ni walaupon band kitorang selalu main barai haha.

(to be continued)


No comments: