About

Pages

Dec 2, 2009

Aku Dan Muzik (Part 4)

Haha..sambung lagikkk!!

Serious aku bgtau korang sume, aku dari dulu sampai sekarang, memang POSER.
so xyh bgtau aku la k. aku memang sedar. aku memang suke dgr mcm2 jenis genre.
tu memang aku x tipu. so macam mane aku nak ckp yg aku ni bdk punk ke, bdk emo ke, bdk hardcore ke..aku x pedulik. aku suke semua. so kalo sesape yg paham, boleh consider as aku ni budak universal lah..kepada yg x faham, bleh ckp aku poser. aku x kesah.
kalo korang memang power pasal knowledge muzik ni, bagus la kan. jangan la bodoh sombong. macam tau semua. padahal zero. jadi lalang, ikut trend. memang aku tendang je kang.

2004. aku da masuk kolej. band aku pon da agak byk main gig around KL, Perak dan byk gak wat kawan.
biase nye belah2 utara. yg masih ingat psl kitorang bdk2 Tears Are Blood (a.k.a I Quit Antartika) byk main gig ngan diorg. diorg pon semua sempoi2. aku masih lagi ade kontek ngan bdk2 diorg. tp diorg pegi jauh la. sbb diorg memang power! salute!
band aku ade rec live 3 lgu konsep baru dgn suara mat. kualiti mmg buruk abis. nk dengar nk kutuk bleh la log on to i-bands.net. search la magic january. mesti jumpa.
gig paling jauh kitorang johor bharu. mase tu band yg aku ingt ade perform, neftaleana, Amarah ngan 40miles apart. lain2 aku x ingat nama.

disebabkan line up sume da sambung study, komitmen pon makin kurang. susah nk jamming semua. last gig kitorang main di tunestone klang. barai gila. lepas tu, tahun 2006 Magic January pn R.I.P. masing2 bwk haluan sendiri. tp kitorang x bergaduh la. just jarang jumpe coz masing2 bz. tp minat kitorang pada muzik x penah berkubur. aku teruskan kehidupan aku di kolej and join plak bdk2 yg sekepala ngan aku kt situ. mase tu la aku jumpe shah and daryl. masing2 ade band jugak sblm ni.
ktorang dgn beberape member sekepala lg slalu la hang out and jamming lalu wujud la "band kolej"..haha. main gig2/konsert yg di anjurkan dikalangan student mase tu.
name pon main bedal je la semua. mase ni influence post-hardcore and screamo mmg kuat la dlm pale otak aku. da byk dgr yg keras2. makin hari makin berat.
makin berat makin bapak aku x suka! haha. tp aku still x lupa band2 yg jd influence aku dlu. aku masih dgr emo/punk rock sampai skrg.

dunia ni sentiasa berputar, begitu jugak dengan muzik. sentiasa berevolusi.
pemuzik @ peminat muzik x semestinya kene statik pada satu genre. kene sentiasa kreatif dan universal..baru la dapat menghasilkan sesuatu yg baru. tp sudah semestinye bkn mendengar dengan otak yang kosong, at least kena la tahu ape yg kite layan. dengar dan kaji..supaya tak jadi poser. aku main muzik kerana minatkan seni muzik ni. aku tak memperjuangkan ideology yang khusus. aku melihat muzik dari sudut seni yang indah dan menarik, bukan dari segi politikal atau fahaman. itu pendapat aku saje. aku tau di luar sana ade yg memandang sebaliknya dan aku hormat pendirian mereka2 itu. terpulang pada diri masing2 utk menilai.



budak2 emo. haha. 2006 RIP






No comments: