About

Pages

Nov 27, 2009

Aku Dan Muzik (Part 2)

Well, well, well..
Shabbas inspector sahabb!!

haha.

nak d pendek kan cite, lepas aku msuk skolah menengah, yakni sekolah menengah Anderson Ipoh (UPSR aku 5A, so aku masuk hostel), aku jumpe la sahabat2 yg sekepala ngan aku.
ade interest yg sama; muzik. dan kitorang pon slalu la busking bersama mse kt hostel tu. 1st show aku mse aku form 3. aku men gitar ngan 2 org lg member aku perform utk jamuan akhir tahun hostel aku. mase tu aku bwk lagu OAG - Horrible Adoreable ngan lgu Greenday - Time Of Your Life.

lpas ktorg pn slalu la jamming sesame dan kitorang sepakat nk buat seketul band.
mse tu influence2 ktorg bersepah. dari nirvana, butterfingers sampai la ke weezer, the cure serta nofx dan blink 182. memang poser abis la.
then berinfluence kan band2 camtu, kitorang blend dan cube wat lagu berdasarkan band2 yg kitorang dgr.

Mase kitorang form 4, kitorang berjaya buat band dan dpt main gig kt ipoh. mase tu dekat dewan YMCA, School Tone name gig tu. sbb yg buat nye pon senior kitorang, Sham namenye. byk la band2 baru main time tu. band aku time tu bwk konsep powerpop/punk. sbb time tu mcm giler weezer. mse tu line up, aku vox/2nd guitar, peche - vox/1st guitar, mat - bass, nine - drums. sepatutnye bassist kitorg firuz. tp time tu dia x dpt main sbb dia da masuk MRSM taiping. x payah tnye la..kitorang main BARAI!!!

Zaman2 ni jugak aku ngan peche sebuk wat newsletter. Moron Sister name newsletter tu.
mase ni da lebih2 punk rock da. compilation punk-o-rama ngan fatwreck chords mmg hari2 aku dgr. tom delonge jd idola la time tu. lpas wat newsletter dlm 3-4 rilis, ingat nk rilis zine..tp x kesampaian..sbb semua artikel2 yg kitorang kumpul da kene bakar oleh bapak peche. BLACK METAL katenye. lawak la pakcik. haha. so kitorang stop la. xleh nk watpe.

(to be continued)

No comments: