About

Pages

Dec 26, 2009

Inspiration in Music

In this post actually aku nk share sket la psl beberapa pemuzik/pengkarya yg aku admire. Please dont be offended 'bout the content..orang2 yg aku admire ni hanya mempengaruhi aku dari segi karya atau hasil seni mereka je. So aku harap pada yg membaca, TOLONG BERFIKIRAN TERBUKA. And ofcoz ni dari point of view aku yg semestinya BUKAN PROFESSIONAL. Paham2 sendiri k.

Dallas Taliaferro Taylor
Former vocalist of (old) Underoath. Mase dia ni dlm Underoath, aku x notis sgt. tp writing dia byk la psl ketuhanan..di mana semua tu diserapkan dlm lagu2 Underoath ketika itu. Penulisan dia pon nampak dlm skop yg suram, kecewa, penuh penyesalan dan pengampunan dosa. Lepas dia blah dari Underoath, dia start over balik with Maylene and the Sons of Disaster (MATSOD). Mase ni la aku rase ape yg dia ingin sampaikan thru dia punye muzik mcm "alive" gile babi. Still menerapkan unsur2 ketuhanan dlm penulisan lirik dia tp lebih kepada brightside dan penuh harapan. Seolah olah mengajar kite yg ape2 masalah pon boleh di atasi dengan kecekalan. cewah! lebih kurang camtu la aku rase. tp mmg aku respek lah. Dari segi vokal, memang berbeza mase dia dgn Underoath. x percaya? cuba dgr sendri.

Sam Carter
Sam Carter of architects. Dia actually voc baru Architects menggantikan Matt Johnson. X silap aku lepas Architects release debut album "Nightmares". Matt Johnson tarik diri. X banyak yg bleh aku ckp psl Sam ni tp aku suke dia atas stage. Energetic full blast! Suara dia pn best bg aku. Nampak perbezaan album Architects antara Nightmares ngan Ruin. Suara yg scream mcm x scream. Scream tp still bleh tangkap lg pe dia sebut. Aku tgh pk and nak blaja cmne nk buat suara cm dia. haha.





Danny Stillman
Ni plak voc Drop Dead Gorgeous. Dia ni bg aku unik dgn writing dia gak. Lirik2 yg dia buat puitis dan agak mendalam. kadang2 aku xtau dia nk ckp pasal ape. aku pon x paham. haha. Dia ade buat side project band name Scarlett O'Hara. Dari segi performance, maybe biase je..tp kreativiti dia dlm berkarya mmg menarik perhatian aku.






Schuylar Croom
Frontman He Is Legend. Style dia atas stage wild tp bersahaja. Perasan atau tak mostly vox yg aku admire ade jambang. FUCK AKU NK JAMBANG JUGAK! but too bad, i cant grow beard like them. haha. Anyway, pe yg aku suke psl dia ni, suara dia mmg sedap, rock. Kalo dia growl pon terbaik gak. Cume album2 latest He Is Legend kurang sket growl dia. tp x kesah la. sbb suara dia mmg sedap. time live je aku tgk dia ni mcm main2. Lagi slumber dia ni ske tukar2 lirik time menyanyi live. Gangster abis. haha.




Ni la sedikit sebanyak manusia2 biasa yg aku jdkan guideline utk stage performance aku. maybe ramai lg yg bagus2 kat luar sane tu. tp aku bgtau 4 orang je la kt sini. dunia seni ni mmg luas. nak cerita pon mmg x cukup la kt blog aku ni kn. So sape2 yg gemar tgk aku mengarut kt sini bleh trus follow la blog aku ni. maybe banyak lg post2 berkaitan life aku ngan muzik akan menyusul. Roger and Out!


No comments: