About

Pages

Dec 7, 2009

Aku Dan Muzik (Part 5)

Masuk tahun 2007..

Dalam bulan March, aku selalu ikut shah dan band nye She's Exotic, jamm session di area shamelin. so, dekat sini lah titik permulaan buku baru aku. aku selalu la melepak dengan bdk2 di ABC maideen shamelin ni. Aku kenal jugak vox She's Exotic iaitu bob sebab bob pernah menjadi vox neftaleana ketika Magic January wujud dulu. Bob da keluar neftaleana dan neftaleana mengambil mat sbg vox mereka ketika itu.
Mase lepak2 tu aku kenal lg sorang yg penah aku kenal dlu. ayie. aku kenal ayie ni since aku kenal shark lg. tp x rapat sgt. so senang la aku bergaul dengan diorg ni.
then ade tom, eshut, niq, eja, lee, kuyeh, takeng, cdoth, azer dan ramai lg lah.
then baru aku tau bdk2 ni pon main band..dan ketika itu band yg kuat kt situ ialah inheller a.k.a Asthalin. diorang dlm proses nak meriliskan demo time tu.
Since lepak ngan diorg, memang aku berminat balik la nk wat band baru..tp xtau sape nk jadi line up. Dalam pada tu, nine (drummer Magic January) selalu gak la mesej aku menyatakan kekesalan atas pembubaran band. tp aku pn xleh watpe..mmg x bleh nk teruskan.
Setelah lepak aku lame dgn geng2 Asthalin ni, ayie pon menyatakan hasratnya nak ajak aku join band dia. dia baru nak mula dan salah seorang line up nye adalah tom asthalin.
Bermula dengan nama Trinity Blood dgn line up awal, aku - guitar, tom - bass, ayie - guitar, niq - vox dan muqni - drums. dari hari ke hari, akiu nampak ayie ni mcm nk main style hardcore mcm restraint tu..aku lak x into sgt muzik cmtu..aku bincang ngan tom. nampak nye tom pon menyebelahi aku. walaupun ayie nak main mcm restraint, ktorang sume slalu jamming lagu2 post h/c je..mcm underoath, the bled..so xde la h/c sgt. Setelah beberapa kali jamming, kitorang dapat siap kan 2 lagu utk perform di tunestone klang pada masa itu. Satu2 nye gig yg kitorang main dgn line-up ni. Drummer telah di gantikan dengan rakan kolej aku iaitu adee sbb muqni xdpt nak bawak lagu2 yg kitorang main. Pengunduran muqni adalah secara baik. dan thanx to muqni coz amat memahami. Sampai satu tahap aku tukar name band jadi prognosis: death! sebab aku rase Trinity Blood tu mcm hardcore sgt. aku plak tibe2 mcm excited gile nak perform balik setelah lame x main gig. aku almost lupa yg band tu bkn band aku sbnrnye..band ayie. so, aku ingatkan diri aku balik, get back to my sense and aku ckp kt ayie, aku nk quit. aku x nk main band dia. sbb takut aku overtake peranan dia sbg founder band tu.
perbualananye lebih kurang mcm ni; (via SMS)

Aku : ayie, aku rase aku xnk main la band ni. aku rase aku cm lebih2 lak. tukar name, set lagu ape nak main. padahal ni band ko.
Ayie : eh, xpe la...aku x kesah. ko jangan la ngade2. main je.
Aku : Ish..aku rase x sedap la..aku tau ko nak men h/c kental tu. tp aku x into sgt. so aku xleh feel. sorry dowh.
Ayie : xpe. aku x kesah la. da la..xde hal.

Maybe x same la kan. tp mmg cmni la lebih kurang perbualan aku ngan ayie time tu.
tp..sbnrnye..belakang2 dia ckp lain..dia menganjing aku ni ketua kumpulan. damn.
satu malam tu, tom bgtau aku yg ayie memang x bape nk puas ati ngan aku psl aku act mcm ketua kumpulan. masalah nye aku da cuba utk tarik diri supaya aku x keterlaluan betol x..?
Setelah aku berbincang dengan tom..tom memihak kpd aku dan dia sbrnye mmg x setuju dengan ayie. ktorg pon decide utk RIP prognosis: DEATH!!!

(to be continue)



No comments: