About

Pages

Nov 17, 2009

Aku Dan Muzik (Part 1)

Yaw, this time, aku nk cite sket pasal aku..dan muzik.
sbb..dlm life aku sekian lama ini..muzik adalah suatu aset atau medium penting bg aku.
dan juga merupakan sebab yg kukuh kenapa aku adalah aku. cewah. ayat cm sial. haha.
tp tu la kenyataan nye. aku suka sangat bermain muzik. walaupun aku bukan la datang dari family yg ade background muzik. hanya abang aku yg sulung je tahu main gitar (dan hisap rokok). yang lain2 x hisap rokok dan xde la minat muzik sgt. sampai aku, aku blaja main gitar tp x hisap rokok lah. haha. bapak aku tegur..bile aku terkantoi bermain gitar di bawah pokok ketika dia baru pulang dari solat asar di masjid. teguran nye berbunye begini;

Scene meja makan.
Abah: "Kite ni, kalo nak buat ape2, mintak ape2..tuhan (Allah) boleh bagi.
tak kisah la nk merompak ke, nk merasuah ke atau nak main gitar
ke..tp jgn sampai lalai"
Anep: "Anep suke suke je bah..xde ar sampai lalai.."


ye je aku x lalai. hahha. tgk la pe jadi kt aku skrg ni.
tp tu la..xtau aku nk ckp cmne. kalo dia tau aku terkinja kinja atas stage skrg ni..mampus! haha!
tp yg aku respek, still paham anak muda darah muda cm aku ni..and dia x mengongkong aku. but jauh d sudut ati aku, ingin sgt nk jd anak yg sepertia dia harapkan..
hopefully one day k abah. u kno i love u dad.

(to be continued..)

No comments: