About

Pages

Mar 18, 2011

Horizon to Zenith



Alright. Title xde kene mngene ngan entry post ni. hahah. Title tu sbb aku tgh dengar The Human Abstract - Digital Veil [2011] sambil memerah idea apa yg aku nk type kali ni. Btw album baru diorg ni mmg terbaik lah!

As some of you know that, especially yg follow blog aku. Aku ada story pasal band2 aku. So baru2 ni aku da quit drpd salah satu band. Yakni DICKTRACY. Bile aku buat official statement kt FB pasal pengunduran aku, ramai la yg bertanya apsl apsl apsl. Smpi ade yg personal msg semua.

Untuk meng"clear"kan keadaan, aku nak terangkan aku bkn lupa diri or what so ever la since main ngan DT ni. DT mmg banyak membantu aku meluaskan minat aku terhadap music. Masa aku masuk DT, teknik aku menyanyi dapat improve atas bantuan rakan band. Terima kasih banyak2.

Tp selama aku main muzik, selama aku kenal muzik, bila sampai satu2 peringkat, ada benda yg aku target. Memang pada dasarnya kita buat sesuatu tu dengan hati, tp at least msti ada something yg ko nk in return.
Well, benda yg aku nak tu tak tercapai bila aku ngan DT. Benda tu jadi slack bila aku da set awal2 masa join in the band, then at some point aku mcm kene let go hasrat tu or kene wait lg lama. Macam dah tersasar dari rancangan..in the end, rancangan tu sebenarnya x jd. No need to point out who's fault here. There's nothing to argue about.

Dan macam mana plak dengan Prognosis: Death! ?
PD ni lain sikit. Band yg aku buat atas dasar nak puaskan hati pada asalnya. Band projek.
So xde masalah. Sbb dari awal lg target dah set nak macam mana. Now da 4 years. We're still kickin' and doin good. Of course ade ups and downs but we're ok.

As for DT again, aku quit je. Bukan aku yg nk band tu RIP. Aku xtau kenapa Rizan RIP kan DT sbb masa aku discuss ngan dia, dia ckp dia still bleh contribute utk DT. So i really dunno what's going on after my official statement.

To those yg still support aku, thank you so much. Aku akan terus berkarya selagi mampu. Hopefully masih ada support lg drpd anda2 semua walau apa jenis muzik pon aku main lepas ni. haha.

p/s: I still diggin' beatdown tempo. Emmure, FTFD, Misery Signals, Volumes are still my favorite.

No comments: