About

Pages

Mar 29, 2011

Lat Kampung Boy the Musical


Ahad lepas aku ngan gf aku, 1st time g tgk persembahan teater muzikal. Ni la 1st time aku msuk dalam Istana Budaya yg btol2 tempat org selalu berteater tu.
Aku tgk Lat Kampung Boy the Musical. TERBAIK.
Tiket awal2 da gf aku book kt internet melalui web yg tertera kt flyer kt atas ni. hehe.
1st time tengok pon aku da kagum gile. Aku rasa mmg lg terbaik la dari tengok wayang ke ape.
Sbb ko nampak pelakon2 tu berlakon depan ko. Gile babi live!
Sape yg follow citer Kampung Boy ni aku assume korang msti tau jalan citer dia kan?
Lagi satu yg aku rasa best sebab Awie yg melakonkan watak Lat. Haha.
Aku rasa sebab Awie berlakon ngan loghat Perak dlm citer Zombie Kg Pisang & Hantu Kak Limah tu yg dia dapat watak si Lat ni. Haha. Just in case korang xtau la, Lat ni membesarkan Perak. Pastu pernah bersekolah kt sekolah yang sama dengan aku, Anderson Ipoh! Hoho.

Honestly aku cm tersentuh tengok citer ni. Sbb Lat ni dari kecik melukis, mcm aku. Cita2 nk jd pelukis.
Aku dulu kecik2 pon nak jd pelukis bila da besar. Tp Lat jd pelukis, aku jd Technician..tehel? Haha!
Teater ni arahan Harith Iskandar & Hans Isaac. Pelakon2 lain seperti Atilia, Omar Abdullah, Jalil Hamid, Douglas Lim..pastu len2 aku x kenal. ekekke!

Pape pon muzikal ni mmg best gile, lucu sedih semua ada. Memang terbaik la pada pendapat aku.
Diorg da extend muzikal ni sampai 5 April. So sape2 yg rasa nk tgk tu baik la cepat. Sbb tiket cepat abis!

No comments: