About

Pages

Nov 26, 2010

SHEEAAAHHH!!!


Alright, i bet everyone knows what the fuck is this silver+red (and sometimes blue) guy here. This is Ultraman! Sape-sape yg merupakan anak jati tegar yg lahir sekitar tahun 80an wajib kenal makhluk-makhluk ni. Aku xkan tipu. Memang aku minat gila dengan Ultraman. Kecik-kecik dulu memang ni la rancangan kartun wajib tengok selain Gaban, Suria Perkasa Hitam dan generasi-generasi Super Sentai (yg costume kaler-kaler pelangi tu.) haha.

Ok, poster kat atas ni merupakan movie yang ter-latest aku tengok. Aku admit gak yang aku ni bile da tua-tua gini xde la nk follow sangat Ultraman. Tambah-tambah generasi baru ni. Kalo zaman-zaman Ultrama Ace, Taro, Jack tu aku layan la. Sekarang memang x tengok.

Tapi!! Movie yang ni tergerak aku nak tengok. Setelah dipengaruhi oleh rakan aku si Jamal, aku pon memang dengan tangkas meminjam CD citer ni. Setelah abis menonton, memang aku berani komen, WAJIB TENGOK for those yg lahir tahun 80an, bangun2 pagi Sabtu, Ahad bukak tv semata2 nak tengok kartun, Ultraman.

Citer ni terbaik gila bagi aku sebab semua Ultraman ada. Dari Ultraman generasi sekarang yang tengah segak bergaya di kaca TV budak-budak sekarang sampai la mak bapak Ultraman, raja Ultraman dan Ultraman-ultraman senior zaman kita dulu. Semua ada beb! Yang paling best, dah di alih bahasa ke bahasa Melayu! Feel aku tgk masa kecik-kecik dulu meresap ke dalam jiwa! So aku suggest korang cari la dalam bahasa Melayu. Memang lawak dan seronok! Haha.

Bukan je lawak la bila dengar dalam Bahasa Melayu, tapi plot citer dia pon menarik. Adegan fighting aku bagi 2 thumbs up. Siyes. For grafik, not bad la. Sebab citer dia tak mengarut compare tu movie-movie lain sekarang ni yg konon nya remake from rancangan-rancangan kartun yg kite tgk kecik-kecik dulu tapi result nye cm hampeh. Movie Ultra Galaxy ni memang x mengecewakan aku. Walaupon ade part-part yg kalo d fikirkan memang x logik. Haha. Tp bg aku still best.

Nak tau sinopsis ke? Aku malas nak citer. Tp memang xde kene mengena dengan Bumi. Semua berkisar masa depan Planet Nebula, yakni planet kelahiran Ultraman. So, kalo berminat g la Speedy ke sambar cd nih. Sbb kalo nak download aku x jumpa yang dalam bahasa Melayu. Haha!

No comments: