About

Pages

May 31, 2010

Dilema ke Delima?

Ni bkn nk cite psl lagu Dilema nyanyian KRU yg pernah femes satu ketika dahulu ataupon cerita buah delima yg sudah lama aku x mkn sbb lme x balik kampung. Ni cite dilema henpon. Huehuehue! Henpon aku yg berada dlm genggaman ni blom smpi setahun pon. Tapi hampir2 la..namun disebabkan kelasakkan aku yg x beragak2, henpon ni da macam berusia 4-5 tahun. barai teruk!


Sony Ericsson G700

So yg kat atas ni la henpon aku skrg. Aku suka henpon ni sbnrnye. Touchscreen ade keypad pon ade. Xde mslh sgt mse ELOK. Skrg da barai sbb aku keje mmg mostly ats motor. So hujan panas x menentu. kdg2 elok2 panas, tbe tgh ride baekkkk punye hujan turun selebat2 nye. BASAH LAH. Henpon simpan dlm poket suar. Masuk air..nahhh..Touchscreen xleh pakai dah. Rosak. Skrg pon da nmpk cm ade kulat2 kt screen tu. Seb baik ade keypad. Bleh guna lg. Nak repair mmg x la. Baik beli henpon baru kn?

Da tu..nk beli henpon apa? Survey punye survey, aku decide nk tukar brand. Ingat nk pakai Samsung plak tgk g cane kn..sblum ni aku suka SE sbb kualiti sound yg syok. Tp utk jenis smart phone xde yg menarik hati aku plak. Kalo ade pon, x mampu. So, Samsung yg berkenan kt hati skrg ni, Samsung Corby PRO.

Samsung Corby PRO

Haa..touchscreen ada, qwerty keypad pon ade. ok la tu kn? Boleh video call. ade Wifi. Funky. Woyseh!
Tp...kenapa "Tapi"? Gf aku lak ajak pakai Blackberry. Blackberry pon cm style gak.

Blackberry Bold 2

Dalam byk2 BB, yg Bold 2 ni la aku paling berkenan. Officemate aku, En Rizam Jay pakai menatang ni. Aku sbnrnye xde la berkenan sgt kt BB ni. Fuction dia mcm more to corporate user (btol ka?) macam bisnes2 man gitu. haha. Ape yg syok aku tgk kt BB ni, ade pin number yg membolehkan kite text kwn2 free! thru YM ke..mmg save. En Rizam tu tangan dia tok tek tok tek je asyk ber"chit-chat". Then ade push message. Email trus masuk. Mmg menarik jugak pada pandangan aku. Henpon SE G700 aku tu pon ade BB servis, tp aku x subscribe.

Dan skrg aku xtau nak angkat yg mana satu. Aku suka jugak dua2. Skrg aku mcm belah kanan nk Corby Pro..belah kiri nk BB Bold 2. BB Bold mahal. Even beli thru maxis (aku pengguna maxis) pon still mahal dari Corby Pro. Tp teringin nk pakai sbb nampak matured dan elegant. Wahkakak! Corby Pro plak mungkin menampakkan keremajaan aku. sbb konsep dia yg funky. Haih xtau lah! skrg bkn ade sen pon! Tp mmg kene sambar phone bru sblum Raya. Da xleh handle da SE G700 aku ni. haha.

4 comments:

zawani said...

hamboi,sekali hapdet bertubi2 kau bagi.. nways,kalau kau dah pakai BB nnt,kurangkan la lasaknya.. nnt sayang je,jadi cam phone kau yang satu tu,tak sampai setahun.. hehehe nasihat je..

weyh,aku lupa bawak cable phone nak upload gambar org gila berak tu.. nnt dah aplod aku bitau kau.. jijik sial.. aku pun ntah apa gila,snap gambar dia.. mengigil tangan aku.. hahaha takut dia nampak.. hahahaha

ANXP said...

hahaha. lek ar. emm tgh pk2 lg ni. xtau mana satu bakal d sambar. hehe.

lawak la dowh org gila berak tepi jalan. ahhhaah. ko mmg kental gila la bleh snap. ahha

"KING" said...

BB la bro...klu lu kaya kasi spon gua satu..gua pun teringin nak BB nih ;D

ckindollah said...

samsung tue nmpak begitu smart siot.. style aje aku tgk..
skrg kan ngah demam BB n Iphone..
ramaii gile yg pakai..
ape2 pon ikot senang pakai + smart lor =)
yeah...
kalu aku nokia pon cun.. tibe2 =p