About

Pages

Showing posts with label Merendek. Show all posts
Showing posts with label Merendek. Show all posts

Jun 12, 2011

Singapore Trip Part 2.

It's June and this it's my 2nd anniversary with my girl, Miss Maliha. :)

Celebrating our anniversary in S'pore this year. Been planing this since Feb-March.
Well of course the master-mind is my girl. Dia xde kerja so duk umah macam-macam dia plan. Haha!

Kali ni malas nk cerita detail. Just kitorang have fun dekat Universal Studio Singapore.
Spent SGD72 for the whole day. Bayar tix masuk, main semua benda, masuk tgk show semua sampai lebam. Berbaloi sangat bagi aku. Sekali sekala berbelanja, nak lari dari stress keje utk have fun gila babi x salah pon.
Memandangkan selalu aku have fun kt gig, sekarang show band aku pon kurang, baik aku g bercuti. Haha!







Puas ati sangat-sangat. Roller-coaster dia semua terbaik! Boat Ride dia semua terbaik! Show-show dia semua fun! Just too bad aku xdpt shopping souvenir sbb bajet ciput. Pegi pon backpacker style. So mmg x la nk bajet besar. haha.

 Really had a great time. Love you Baby!

p/s: Macam nak pegi lg. Siallah...

Mar 29, 2011

Lat Kampung Boy the Musical


Ahad lepas aku ngan gf aku, 1st time g tgk persembahan teater muzikal. Ni la 1st time aku msuk dalam Istana Budaya yg btol2 tempat org selalu berteater tu.
Aku tgk Lat Kampung Boy the Musical. TERBAIK.
Tiket awal2 da gf aku book kt internet melalui web yg tertera kt flyer kt atas ni. hehe.
1st time tengok pon aku da kagum gile. Aku rasa mmg lg terbaik la dari tengok wayang ke ape.
Sbb ko nampak pelakon2 tu berlakon depan ko. Gile babi live!
Sape yg follow citer Kampung Boy ni aku assume korang msti tau jalan citer dia kan?
Lagi satu yg aku rasa best sebab Awie yg melakonkan watak Lat. Haha.
Aku rasa sebab Awie berlakon ngan loghat Perak dlm citer Zombie Kg Pisang & Hantu Kak Limah tu yg dia dapat watak si Lat ni. Haha. Just in case korang xtau la, Lat ni membesarkan Perak. Pastu pernah bersekolah kt sekolah yang sama dengan aku, Anderson Ipoh! Hoho.

Honestly aku cm tersentuh tengok citer ni. Sbb Lat ni dari kecik melukis, mcm aku. Cita2 nk jd pelukis.
Aku dulu kecik2 pon nak jd pelukis bila da besar. Tp Lat jd pelukis, aku jd Technician..tehel? Haha!
Teater ni arahan Harith Iskandar & Hans Isaac. Pelakon2 lain seperti Atilia, Omar Abdullah, Jalil Hamid, Douglas Lim..pastu len2 aku x kenal. ekekke!

Pape pon muzikal ni mmg best gile, lucu sedih semua ada. Memang terbaik la pada pendapat aku.
Diorg da extend muzikal ni sampai 5 April. So sape2 yg rasa nk tgk tu baik la cepat. Sbb tiket cepat abis!

Dec 15, 2010

Temasik: Day 2

Yaa..susulan dari entry terdahulu, 11 Dec 2010 merupakan tujuan asal gua berada di Singapore. Destinasi kami kali ini sudah semsetinya berlegar di sekitar Orchard Road. Hui..tempat ni tempat paling hype/urban metropolitan gua cakap luuu...!


Menggedik

Siap-siap nak gerak!


Yaa..kami jakun sket kt MRT S'pre nih. haha!



Nampak taff en?


Dah dah..tren da sampai!

Menuju ke Orchard Road, dekat je dari hostel kami. Hanya beberapa stesyen, just kene tukar tren skali je. Then keluar terus dekat hujung Orchard Road tu. Yang best nye Orchard Rd ni kiri kanan shopping complex! Mmg complex la terus perasaan dan pemikiran kaki shopping kalo lalu sini..hahah! Rambang mata jawabnya.
Oleh sebab aku datang S'pore bukan tujuan nak bershopping, maka layan frust je la tengak barang2 murah. Babik!!

Sebelum jalan, makan dulu derr! Ayam Penyet Ria!


 Bayor dulu baru buleh makan.


 Main henpon gua sampai kene barred!


Serious sedap. Shit..lapa plak bile gua sendirik tgk pic nih..

Alhamdulillah, kenyang.

Kat Singapore ni..makanan MAHAL. Gua da bgtau kn? Haa..gua banyak barai wallet sebab makan. Tapi kalo barang lain, memang murah. Gua peminat kasut, lu bayangkan la kasut Reebok Pump kat Malaysia cecah 3rat - 4rat siol. Kat sana aku jumpa $170 jek! Tu blom tolak diskaun 50%!! Arghh.xde sen je nak sambar! Lu org convert la sndirik. Dalam 2rat sumthing je duet M'sia. URGHHHH!!!

 Bukan je kasut, perfume pon murah! Ni x sampai seratus pon duet M'sia.


Gua bergambar nakal dia pon nak jugak. Haha.

Orchard Rd ni panjang. Gua nak citer pon jenuh ape ade kat kiri kanan. Tapi gua jamin la sapa2 kaki shopping tu memang runtuh iman la lalu sini. Haha. Actually gua ada show petang tu berdekatan Orchard Rd. So xleh nak round bersungguh2 kat situ. Kene save tenaga gua nak perform! haha.

 Sini tempat informasi untuk tourist la lebih kurang


 Sian kami. Jalan berdua, pakai Self Timer je lah.



Gua ingat kat Pandan Indah je ade Paragon, sini pon ada!

Macam kat obersi yang betol-betol obersi. Kahkahkah!

Berjalan sampai hujung Orchard Rd tu, maka sampai la gua ke destinasi yakni Scape Lab. Area ni memang urban abis. Tapi gua xdapat nak snap banyak sebab battery da low. Plus gua simpan battery kamera sebab nak record video. So xdapat nak tunjuk keurbanan area Scape ni. Situ setiap penjuru ada live band. Best sial.

Ini lah show yang melibatkan kumpulan kugiran gua. *malu2


Sejuk bodoo..

Orite guys, ready for the show!



 

For more videos kindly visit SOBERABSORBER

Second day pon penat jugak macam 1st day. Paling penat sbb aku terkinja2 tu lah. So balik bekerjaran ke MRT yg terdekat. Balik umh mandi, and terus flat. Bahahah! End of Day 2!

*p/s : Maybe aku akan review sket pasal gig ni. MAYBE la. Kalo ade masa. hehehe.

Temasik: Day 1

Yellowww...
Orite gais, last week gua da mengambil cuti tahunan gua. Supaya gua boleh bersuka ria dihujung minggu. Gua ada show di Singapore, maka dengan kebijaksanaan gelpren gua, beliau mencadangkan supaya trip ke Singapore ni diselitkan dengan acara vacation skali. Oleh itu, semua perancangan telah dibuat oleh beliau. Gua ikut je..memandangkan gua sibuk dengan kerja dan gua mmg x mahir nak organize jadah2 ni haha.

Justeru itu, tanggal 9 December, pukul 10 malam, kami pon bertolak la dari rumah ke stesen bas Bukit Jalil untuk menaiki bas ke Singapore. Tepat jam 12:15am, bus Konsortium yg kami naiki terus memecut ke Singapore secara solo. Kami bajet2 perjalanan 6 jam. Tapi sangkaan kami meleset sebab bas tu laju kot..kul 5 da sampai destinasi terakhir di Singapore yakni Beach Road. Damn. Sampai awal gile..rabak mata beb!


Rabak beb.

 Amende yg dia suka ntah. Aku ngantuk nih..

Da cerah, perjalanan diteruskan!

Sebelum bergerak ke MRT terdekat, kami da beli tix balik M'sia siap2. So sekarang gerak ke MRT Lavender. Hanya 10 minit perjalanan saje. Sambil jalan, snap2 gambar lah. Hehe.





Ni Tourist Pass. Beli benda ni senang nak bergerak pakai Public Transport.


Sampai MRT ktorang pon menuju ke destinasi yg dirancang. Gua x ingt dah mana stesen ktorg g. Yang gua tau, kt MRT tu salin suar pendek, beli Tourist Pass then g cari tempat breakfast. Lapar gile beb. So kitorang berhenti dekat  MRT Bugis, dan berjalan kaki ke area Victoria St.



Semua tu dia punya. Wakaka.

Setelah berpeluh ketiak berjalan, sampai la ke Victoria St. Dekat je pon sbnrnye..jauh kalo korang malas. haha. Restoran yg dikatakan pemes kat sini ialah Restoran Zam Zam dan Restoran Victory. Sebelah2 je pon. Kami memilih Restoran Victory utk lepak breakfast. Order murtabak ayam dia..mak ai sedap wokk! Berlemak. Tapi!!! Gua bagitau awal2 la..sini makanan memang MAHAL! Dah x payah tanya aku bape harga nya. Tak mahu ku kenang lagi..huuuuuuuuuuu....! Lepas makan murtabak, minah ni g bedal nasik beryani daging lagi. Lantak ko lah. Hahaha!

The Hive - Backpackers Hostel

Dari Victoria St, kami naik blk MRT menuju ke tempat penginapan kami; The Hive. Tempat ni kami da booking awal2 dah. Jenuh gak si Maliha mencari2 tempat penginapan yg best. Ternyata beliau memang hebat sbb jumpa The Hive ni. Hehe. So kami pon berehat-rehat sekejap sebelum meneruskan aktivit disebelah petang.



Gua tengah bincang ngan org2 besar cara2 nak meningkatkan prestasi pekerja buruh asing..

Siap2 then terus naik MRT blk menuju ke Merlion Park. Ni nak g tgk Singa Duyung tu lah. Hahaha. Jalan kaki lagi..memang menyihatkan badan betol! Memang ramai orang kat sini walaupon hari tu hari Jumaat. Petang2 ramai orang ber-chill2 kat sini. Seronok..tapi panas. Bukan panas Matahari..tapi panas bahang..ugh..

 Gua curious bangunan apa sebenarnye tu..unik.




Camwhoring time la..apa lagikkk!!

Emergency. Tukar pakai seliper. Kaki lemahh!!

Tourist

Makcik dahaga ye makcik?

Datang berdua..pandai2 la amek gambar sendirik.

Serius gua rasa KOOL gile amek gambar cenggini.

Dah habis Camwhoring kt Singayung pancut tu, tetibe lapar. Mengikut rancangan perjalanan, ada tempat makan best kat situ. So kitorg pon mencari la mana tempat nak mentekedarah. Pusing punya pusing sampai nak mati, rupanya tempat makan tu bukak petang2. Dalam kul 5. Sejam lebih la jugak tunggu bukak. Outdoor foodcourt. Tapi best lah petang2 ada angin2 sepoi2 bahasa inggeris.

 Operasi mencari makanan

Itinerary yang dibuat oleh Maliha. Perjalanan teratur mengikut rancangan. Clever girl!

Perancangan perancangan aku xtau. Citenye aku lapa! Mee Rebus S'pore satu!

Char Kuey Tiaw S'pore

Makansutra Gluttons Bay nama tempatnya.

Selepas itu, kami pon pulang ke hostel. Sampai hostel pukul 6. Penat gila. Kami pon berehat dan tidor mati sampai la malam. Dalam pukul 11 macam tu. Kami kuar berjalan di area Arab St. Jalan kaki je dari hostel. Ade Mydin S'pore. Namanya Mustafa Supermarket. Mcm Mydin la sejibik. Tapi ni bukak 24jam. gile babi. Kul 1 pagi pon ramai orang lagi. Barang semua murah murah beb.


Pintu masuk ke hostel. High Security.

 Ni gambar poyo je.

Ni kitchen. Tempat breakfast pagi2. Roti, teh, semua d sediakan. Free.

 Pasaraya Mustaffa.


Penant. Balik tido. Sambung besoknye.

That's all for Day 1. Penat gile babi. Memang barai la jadi backpackers ni. ahaha. Tapi best. Next post aku sambung Day 2 k! Stay tuned! :)